Konica Minolta valitsi Benemenin ratkaisut tehostaakseen palvelua ja kansainvälistä kommunikointia

22.5.2014

Konica Minolta on johtavia informaatioteknologiaratkaisujen toimittajia toimisto- ja tuotantoympäristöissä tulostamisen, dokumenttien hallinnan ja digitaalisen painamisen alueilla. 

Konica Minolta tarvitsi tehokkaat työkalut vastaamaan tarpeisiin, joita ihmisten kansainvälinen liikkuvuus, työn tekeminen etänä ja palvelun laadun kehittäminen asettivat. Yrityksellä oli käytössä yhdistetyn viestinnän sovellus Microsoft Lync, jota ylläpidetään keskitetysti Saksassa. Konica Minolta halusi laajentaa integraatiota myös yrityksen muuhun kommunikaatioratkaisuun.

Asiakkaan palvelukokemuksen laadun varmistamiseksi haluttiin käytettävyydeltään huipputasoa oleva asiakaspalveluratkaisu sekä reaaliaikainen tieto kommunikoinnista toiminnanohjauksen tehostamiseksi.

 

Microsoft Lync-palvelusta täysi hyöty Benemenin avulla

Benemen toimitti ratkaisun, jossa asiakkaan omassa palvelukeskuksessa ylläpidettävään Lync-ratkaisuun lisättiin puhelinpalvelut mukaan ja toimivuus varmistettiin Benemenin toimittamilla matkapuhelinliittymillä. Näin työntekijät voivat ottaa vastaan palvelusarjapuheluita sijaintiriippumattomasti, esimerkiksi olleessaan poissa toimistolta.

 

Palvelun taso ja tieto palvelun onnistumisesta nyt käytettävissä

Asiakaspalvelu sai uudet työkalut käyttöönsä. Benemenin toimittaman asiakaspalveluratkaisun myötä asiakaspalvelun taso ja tehokkuus ovat seurannassa. Toimintaa voidaan ohjata ja tehostaa perustuen oikeaan tietoon. Tilatieto yrityksen henkilöstöstä on helposti ulottuvilla asiakaspalvelijoille, jolloin tiettyä palvelua tai osaamista tavoittelevat henkilöt saavat nopeasti oikeaa osaamista avukseen.

 

Ratkaisu yksilölliseen tarpeeseen                                      

Täysin asiakkaan yksilölliseen tarpeeseen vastaava ratkaisu räätälöitiin tiiviissä yhteistyössä Benemenin ja asiakkaan asiantuntijoiden kesken. Tämä mahdollisti parhaat toimintamallit ja näin ratkaisusta saatiin asiakkaan näköinen ja oikean kokoinen.

Palvelutavoitettavuutta kehitetään raportoinnilla, joka mahdollistaa toiminnanohjauksen perustuen oikeaan ja ajantasaiseen tietoon.

Konica Minolta Business Solutionsin ja Benemenin välinen yhteistyömalli asiakaspalvelun kehittämisessä takaavat parhaat ja toimivat ratkaisut myös tulevaisuudessa.