Lisääntyvä etätyö ja muuttuva toimintakulttuuri saivat Teoston valitsemaan Benemenin kommunikaatioratkaisun

21.3.2014

Tekijänoikeusjärjestö Teosto on valinnut Benemenin palvelupohjaisen kommunikaatioratkaisun televiestintänsä uudistamiseen. Muun muassa lisääntyvä etätyön tekeminen ja monitilaratkaisuun perustuviin toimipisteisiin siirtyminen asettivat vaatimuksia uudelle järjestelmälle.

Teostolla oli käytössä vanhanaikainen puhelinjärjestelmä, josta mobiililiittymät olivat täysin erillään. Järjestelmän hallinnointi oli työlästä ja tehotonta. Uudeksi järjestelmäksi haluttiin palvelupohjainen, helposti ja nopeasti muokattava kokonaisratkaisu tukemaan Teoston toimintakulttuurin muutosta ja modernisointia.  Benemenin räätälöity kommunikaatioratkaisu täytti nämä kriteerit parhaiten.

Benemen toimitti Teostolle hyvin yhteensopivat VoIP-puhelimet ja mobiililiittymät; Teostolla on nyt käytössään Microsoft Lync Benemenin lisäarvopalveluilla sekä Benemen SIM-kortit. Reaaliaikaiset tavoitettavuustiedot maksimoivat sekä sisäisen viestinnän että asiakaspalvelun tehokkuuden. Benemenin kommunikaatioratkaisun avulla koko Teosto on yhtenäisesti ja toimivasti tavoitettavissa.