My Benemen

20.10.2016

Aloitin Benemenillä 15.8.2016, joten olen suhteellisen uusi tulokas tässä perheessä. Ajattelin kirjoittaa teille ensimmäisistä viikoistani ja päällimmäisistä fiiliksistä.

Aloittaessani koko tuoteperheemme ei ollut minulle täysin tuttu, mutta tiesin riittävällä tasolla mitä ratkaisuja ja palveluita tarjoamme. Selkeästi tärkeämpää oli kuitenkin ymmärtää asiakkaillemme tarjottavat edut ja lisäarvo, ja ne luulinkin ymmärtäväni. Suurin syy Benemenille tulooni oli ystäväni ja entisen esimieheni kuvaus ja suositus yrityksestä. Eli siis se, minkälaisen kuvan päässäni maalasin työyhteisöstä sekä Benemenistä yrityksenä. Haluankin kiittää Sami sinua siitä. Kiitos myös kaikille teille muillekin,että lunastitte ne lupaukset.

                            

Se, miten minut on otettu vastaan tähän perheeseen, on ollut häkellyttävää. Alusta asti sain tutustua ihmisiin, tuotteisiin, prosesseihin yms. parhaaksi näkemälläni tavalla ja parhaaksi kokemassani järjestyksessä. Minulle ei ”opetettu” meidän arvoja, kuten yleensä uusille henkilöille on tapana, vaan sain tuntea mitä ne käytännössä on, niin kun sain kokea ja tuntea mission ja visionkin ja se oli erittäin hienoa. Meitä on täällä koodarista myyntimieheen ja kaikkea siitä väliltä. On ollut hienoa tutustua kaikkiin ja huomata kuinka teemme yhdessä töitä yhteisen tavoitteen eteen, yhteisillä arvoilla. Olen mielestäni saanut erittäin hyvän kuvan meidän vahvuuksista sekä poikkeuksellisen hyvän ymmärryksen siitä, miksi tätä tehdään. Tunne on niin huikea, että voisi jopa sanoa että olen rakastunut.                                  

Kun puhutaan täysin yhtenäisestä kommunikaatioratkaisusta, en ollut ymmärtänyt alkuunkaan mitä kaikkea se pitää sisällään, eli aika monia saavutettavia etuja oli jäänyt huomioimatta. Minulla on taustaa contact center -maailmasta ja tiesin Benemenin pääomistajien perustaneen aiemmin yrityksen, joka kehitti asiakaspalveluun kohdistetun puhelinjärjestelmän. Osasin siis odottaa, että meillä on vahvaa osaamista siltä alalta. Odotukseni kuitenkin ylittyivät heittämällä. En ollut koskaan nähnyt mitään vastaavaa markkinoilla. En tiennyt, että jotain näin kattavaa olisi edes olemassa. Se, että saamme kaiken yrityksen kommunikaation yhteen ikkunaan kanavasta, henkilöstä, päätelaitteesta, ajankohdasta tms. riippumatta, oli uutta minulle. Siis riippumatta onko kyse sisäisestä tai asiakkaalta tulevasta kommunikaatiosta. Ja riippumatta siitä soittaako asiakas minulle matkapuhelimeen, asiakaspalveluun, chättäileekö, laittaako mailia vai miten ottaa yhteyttä. Kaikki kyseisen asiakkaan kanssa käyty viestintä on samassa ikkunassa.

Opin ymmärtämään myös, että yksinkertaiset asiat, kuten esimerkiksi sen varmistaminen että kaikki kommunikaatio yhdistyy oikealle ihmiselle, kanavasta, henkilöstä, päätelaitteesta yms. riippumatta, parantaa työviihtyvyyttä ja työtehokkuutta. Ajatelkaa paljonko aikaa ja energiaa menee hukkaan, kun alat hoitamaan asiaa mistä et tiedä mitään ja kaikki tilannetta edeltävä kommunikaatio asiakkaan tai vaikkapa yhteistyökumppanin kanssa katsotaan vaivalloisesti eri järjestelmistä, eri kanavista ja kaiken maailman ”himmeleistä”. Vertaapa tilannetta siihen, että sinulle kohdistuu vain sinulle kuuluvat yhteydenotot ja ne tulevat silloin kun pystyt ne vastaanottamaan. Tämän lisäksi kaikki esimerkiksi asiakkaan kanssa käyty kommunikaatio (matkapuhelimessa, asiakaspalvelun kautta, mailitse ym.) näkyy yhtenäisessä ja simppelissä näkymässä ja nämä tiedot tulevat näkyviin automaattisesti kun yhteydenotto kohdistuu sinuun. Toki saat nämä näkyviin ilman yhteydenottoakin.

Eikä tässä vielä kaikki! Sen lisäksi kaikki puhelut on mahdollista nauhoittaa kokonaan tai valituin osin ja viedä suoraan asiakkuudenhallintajärjestelmään. Yhä edelleen riippumatta päätelaitteesta, kanavasta, tms. Tiedän, että tämä kuulostaa ylihypetykseltä varsinkin minun lyhyellä historiallani tässä yrityksessä, mutta tietäisittepä edes osan niistä muista jutuista mitkä eivät tähän tekstiin päätyneet, niin olisitte ihan yhtä innoissanne.

Jos kiinnostuit, tule tutustumaan tarkemmin meihin ja meidän palveluihin sekä ratkaisuihin aamiaistilaisuuksiimme. Näihin tilaisuuksiin pääset ilmoittautumaan seuraamalla Benemen Finlandin LinkedIn sivustoa, jossa kaikki tilaisuutemme julkistetaan.