Älykäs reititys

”Pähkinänkuoressa: älykäs reititys huolehtii siitä, että puhelin soi henkilöllä, jolla sen kuuluukin soida.” 

Hyvän palvelun ABC - Älykäs reititys on iso askel kohti viiden tähden palvelukokemusta

Älykäs reititys on Benemenin kehittämä palvelu yritykseen saapuvien puheluiden hallintaan. Palvelun avulla maksimoit yrityksesi resurssit ja saat täydet hyödyt käyttöösi:

  • ohjaat puhelut oikeille osaajille - automaattisesti
  • viet puhelut oikea-aikaisesti oikeisiin numeroihin - automaattisesti
  • tarjoat soittajille eheän käyttö- ja palvelukokemuksen


Kaikki ilman ylimääräistä odottamista, joka johtaa asiakastyytyväisyyden ja asiakaskokemuksen paranemiseen. 

Yrityksen CRM- ja ERP-järjestelmät ovat tiedonlähteitä seuraavan sukupolven kommunikaatioratkaisulle. Esimerkki tyytyväisestä asiakkaastamme Opteamista

Opteam on rekrytoinnin ammattilainen, jonka avulla yritykset saavat tarvitsemansa osaajat töihin. Työelämän kovassa muutosvauhdissa tarvitaan uudenlaisia palveluja ja innovatiivista toimintatapaa, joilla työvoimapulan sekä työelämän ikärakenne- ja kulttuurimuutoksen tuomiin haasteisiin voidaan vastata.

Rekrytoinnin lisäksi ammattitaidon ylläpitäminen sekä hyvinvointia työelämässä parantavat ratkaisut ovat esimerkkejä Opteamin osaamisesta.

Opteam otti käyttöönsä älykkään puhelureitityksen ja avasi palvelun pullonkaulat yhdessä yössä

Opteam selvitti yhdessä Benemenin kanssa Opteamin eri sidosryhmien asiointipolut, eli ketkä asioivat missä asioissa ja kenen kanssa. Opteamissa merkittävä kommunikaatiovirta muodostuu asiakaskommunikoinnin lisäksi tuhansien kentällä olevien työntekijöiden työnohjaukseen ja tukipalveluihin liittyvistä kysymyksistä. Nämä asiointipolut opetettiin BeneCloud-ratkaisulle. Puheluruuhkan aiheuttama solmu lähti aukeamaan kuin itsestään. Tutustu muihin referensseihimme täältä


Uskalla kehittää

Lähtökohtana on, että yrityksellä on uskallus ja valmius lähteä kehittämään prosessejaan puhelinpalvelunsa osalta. Hyödyntämällä eri järjestelmissä olevaa arvokasta asiakastietoa kokonaisuutena älykkään reitityksen polttoaineeksi, on mahdollista saada omista resursseista enemmän tehoa mielekkäästi, henkilöstöä kuormittamatta.

Mutkaton käyttöönotto

Älykkään reitityksen käyttöönotto onnistuu mutkattomasti, muuttamatta tiimien rakenteita tai työaikoja. Tehostaminen perustuu täysin älykkäämpään yrityksessä olevan tiedon hyödyntämiseen kokonaisvaltaisesti. Benemen toimii luotettuna kumppanina matkalla: riittää, että yritys on kiinnostunut toimintansa kehittämisestä.

Älykäs reititys pähkinänkuoressa

 

A - Kuka soittaa

Soittava henkilö tunnistetaan puhelinnumerosta CRM- tai ERP-järjestelmässä olevan tiedon perusteella, jonka jälkeen puhelu ohjataan oikealle ennalta määritellylle osaajalle tai tiimille yrityksessä. Jos numeroa ei tunnisteta, on soittavalle henkilölle suunniteltu joka tapauksessa palvelupolku ja jatkotoimenpiteet.

B - Mihin numeroon 

Soittava numero (A) tavoittelee jotain kohdenumeroa (B). Mikäli reitityssäännöstö ei löydä puhelulle parempaa kohdetta, viedään puhelu tavoiteltuun numeroon (B). Esimerkki: asiakas soittaa vaihdenumeroon, mutta hänet tunnistetaan VIP-asiakkaaksi taustatiedon perusteella ja ohjataan automaattisesti asiakkuuden vastuuhenkilölle. Jos asiakasta ei tunnisteta, häntä palvellaan vaihdenumerossa normaalisti.

C - Mihin ohjataan

Älykäs reititys pohjautuu yksinkertaisimmillaan kiinteisiin sääntöihin, joissa soittavalle numerolle (A) on määritelty taustatietojen perusteella tälle parhaiten soveltuva kohde (C). Tämä kohde voi olla mikä tahansa, esim.

  • suora numero vastuuhenkilölle, tai useammalle henkilölle halutussa priorisointijärjestyksessä
  • tietty palvelusarjan numero (varaosat, asiakaspalvelu, palautukset, myynti…)
  • tietty kohta valikossa, jossa asiakkaan toivotaan tekevän lisävalintoja palvelutapahtuman jouduttamiseksi

 

 

Miten pääset alkuun

 Ota yhteyttä, esittelemme mielellämme tarkemmin älykkään reitityksen mahdollistamia hyötyjä yrityksellenne. Tutustu palveluihimme tarkemmin täällä